Teknoloji

Sürdürülebilir Dijital Reklamcılık için 20 Ulusal IAB Ortak Taahhüt İmzaladı

Dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektörü derneği Interactive Advertising Bureau’nun (IAB) Avrupa bölgesel organizasyonu IAB Europe, 20 ulusal IAB’nin Sürdürülebilirlik Ortak Taahhüdünü imzaladığını duyurdu. Taahhüdü İnteraktif Reklamcılık Derneği adına Yönetim Kurulu Başkanı Burak Ertaş imzaladı.

Avusturya, Almanya, Danimarka, Fransa, Hollanda, Macaristan, Norveç, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, Polonya, Portekiz, Romanya, Sırbistan, Slovenya, Türkiye, Ukrayna ve Yunanistan’ın IAB’leri tarafından imzalanan bu taahhütle, dijital reklamcılık bölümü Sürdürülebilirliğe yönelik düzenleyici politikaların belirlenmesi, bu politikaların sektörün her kademesine yaygınlaştırılması ve standart hale getirilmesi amaçlanmaktadır.

İnternet, dijital reklamcılık sektöründe kullanılan cihazlar ve destekleyici sistemlerin neden olduğu sera gazı emisyonları, küresel sera gazı emisyonlarının yaklaşık %4’ünü oluşturmaktadır. Yakın gelecekte ikiye katlanacağı iddia edilen bu önlemin önüne geçebilmek için sektörün iklim krizini kabullenmesi ve kararlı adımlar atması gerekiyor. Yapılacak çalışmalar, dijital reklam ekosisteminin genel karbon ayak izini azaltırken, markaların sürdürülebilir reklamları tercih etmesine yol açacaktır.

IAB Avrupa bünyesindeki Sürdürülebilirlik Standartları Komitesi tarafından çevresel, sosyal ve ekonomik etkiler dikkate alınarak oluşturulacak çalışma planı, yönetmelik ve politikalar doğrultusunda stratejiler, kılavuzlar ve sınıflandırmalar geliştirmeyi içerecektir. Plan, dijital reklamcılıkla ilişkili karbon emisyonlarının azaltılmasına öncelik verecek ve iklim eyleminin değerini vurgulayacak. Yapılacak çalışmalar Birleşmiş Milletler’in 17 sürdürülebilir kalkınma hedefine de katkı sağlayacaktır.

Taahhütle ilgili olarak, IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehan şunları söyledi: “Dijital reklamcılık tedarik zincirindeki CO₂ emisyonlarını azaltma niyetimiz, birlikte hareket etme kapasitemizi diğer tüm iş amaçlarından daha fazla gösterecek. Açıkladığımız ortak taahhüt mütevazi. ancak kritik bir adım, Avrupa ağımız benzeri görülmemiş bir hızda çalışıyor.” Birlik oluşturmamıza yardımcı oluyor ve küresel ortaklarla olan ilişkimize kritik bir kitle getiriyor.” söz konusu.

İnteraktif Reklamcılık Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Ertaş, dijital reklamcılıkta karbon salınımını azaltmak için 20 ülkenin ortak hareket etme kararlılığının sektöre yeni bir bakış açısı getireceğini belirterek, “Sektörümüzdeki tüm paydaşlara yön vermek açısından çok değerli. dijital reklamcılıkta sürdürülebilirlik ve bunu Avrupa düzeyinde yapmak.” söz konusu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu