Teknoloji

Lastiklerdeki Bu Desenlerin Farklı Olma Sebepleri Nelerdir?

Arabanızın markası ve fiyatı ne olursa olsun şu cümleyi çok duymuşsunuzdur: Ne de olsa dört tekerlek üzerinde ilerliyorsunuz.” Arabayı kontrol etmede lastiğin sürüş güvenliği için hayati önemBu tartışılmaz bir gerçektir.

Lastik tasarımı ve üretimindeki diğer birçok faktörün yanı sıra, lastiğin yola bağlanan kısmı sırt desenleriArkasındaki bilimi hiç merak ettiniz mi?

Bir lastikten ne bekliyoruz?

Günümüz otomobil kullanıcısı, güvenlik ve konforun yanı sıra bir lastikten Diğer özellikler ayrıca bekliyorum. Modern bir lastik daha az titreşim ve gürültü üretir, düşük yuvarlanma direncine sahiptir ve bu nedenle daha az yakıt tüketmekbu beklentilerin ortasında.

Bir lastiğin bu özelliklerin hepsini aynı anda sağlaması imkansızdır. Bu özelliklerden biri sağlanırken diğerinden taviz verilmesi gerekmektedir. Bu yüzden önceliğini ayarladeğerli.

Lastiklerin neden farklı desenleri var?

Aslında farklı lastik desenleri bir estetiktenDaha çok görevi vardır.

Kar/kış lastikleri, arazi lastikleri, yarış lastikleri ve daha fazlası dahil olmak üzere lastiklerde gördüğünüz desenler, her biri farklı bir işleve sahipve farklı faydalar sağlayan dört farklı tasarıma indirgenebilir:

1) Asimetrik Sırt

Lastiğin her iki yanında, her biri kendi yararını ve işlevini sağlar. farklı desenleresahip olmak.

Bu lastikler hem kuru hem kaygan Sürüş koşulları için idealdir. Bir taraf suyu tahliye etmeye yardımcı olur ve diğer taraf kuru yüzeylerde optimum tutuş sağlamak için çalışır.

2) Taraflı Arka

Lastiğin ortasından görülebilir V şeklindeki yan oluklarsahip olmak.

Bu tasarım suda suda kızaklama/kayma riskini azaltmak için Yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Oluklar ne kadar derin olursa, kötü hava koşullarıyla o kadar iyi başa çıkabilirler. Bu desene sahip lastikler karda ve çamurda sürüş için idealdir.

3) Yönlü/Asimetrik Sırt

Bu lastikler; minimum gürültü, mükemmel tutuş ve viraj dengesi dahil olmak üzere hem asimetrik hem de yönlü lastiklerin en iyisini ortaklaşa sunmak ve suda kızaklama riskini azaltmakYönlü ve asimetrik lastik modellerinin her iki özelliğini birleştirir.

4) Simetrik Sırt

Bu lastiklerin her iki yarısı da aynı diş desenlerine sahiptir. Bunlar daha fazla sessizve yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olur düşük yuvarlanma direnci onlar sahip. Bu lastikler uzun ömürlüve en yaygın olarak binek otomobillerde bulunur.

sırt deseni lastik performansını etkileyen tek faktör değildir. sırt bileşimi, lastik konturu ve lastik yapısı; Lastiğin genel performansını sağlayacak bir orta noktaya gelinir ve lastik performansı ortada oluşan etkileşim sonucunda belirlenir.

Kaynaklar: Petrol Hizmeti Şirketi, Özel Tasarım Tekerlekler

salpazari-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu